fbpx

Kalbų ugdymas

Kalbų ugdymas

knygos

Kviečiame prisijungti: 5-7 metų vaikus mokytis lietuvių (negimtosios) ir anglų kalbos. 

Ką veiksime per pamokas? Mokysimės įvardyti kasdienius daiktus, kalbėsimės apie šeimą, gyvūnus, žaislus, metų laikus, spalvas, skaičiuosime, dainuosime ir, žinoma, žaisime.

Ko vaikas išmoks? Nuosekliai pamokas lankantis vaikas, kursui įpusėjus, mokės lietuviškai/angliškai (priklauso kurios kalbos pamokėles lankysite) pasisveikinti, prisistatyti, atsisveikinti, išvardyti šeimos narius, gyvūnus, spalvas, suvokti skaičius bei apibūdinti juos supančius daiktus.

Kaip mokysimės? Mokymo medžiaga parengta vaikams, kurie dar nemoka rašyti ir skaityti gimtąja kalba. Kalbos vaikai mokysis žaisdami, spalvindami, žiūrėdami mokomuosius animacinius filmukus, dainuodami daineles. Per pamokėles naudojame daug vaizdinių priemonių – žaislų, namų apyvokos daiktų – kurios padeda išmokti žodžius neverčiant jų į gimtąją kalbą. Todėl mokymasis virsta linksmu žaidimu.

Kodėl šios pamokėlės bus naudingos? Kuo anksčiau vaikas pradeda mokytis kitos kalbos, tuo greičiau natūraliai gebės įsisavinti kalbinius įgūdžius ateityje. Vaikams, kurie nelanko darželio, šios pamokos gali būti naudingos ir socialine prasme – vaikas mokysis būti kolektyve, elgtis grupėje, klausytis mokytojo ir susikaupti.

Ko tikėtis po pirmųjų pamokų? Tėveliams, atvedusiems vaiką į pirmąją pamokėlę, tikrai nereikėtų išgyventi ir jaudintis, jei pirmą dieną mokinukui sunkiai seksis įsilieti į kolektyvą, suprasti mokytoją, atlikti užduotis. Dažniausiai pirmą kartą atėjęs vaikas tik stebi grupės draugus, aplinką, neaktyviai dalyvauja bendroje veikloje, atrodo išsiblaškęs ir nesusikaupęs. Labai nerimauti nereikėtų – toks elgesys pasikeičia ir drąsesnis vaikas tampa jau po trijų-keturių pamokėlių, kai pradeda suvokti pamokos eigą, pripranta prie mokytojos ir grupės draugų. Per pamokėles vaikai nebus verčiami, tačiau skatinami kalbėti lietuviškai/angliškai, kad nebūtų slopinamas vaiko noras dalyvauti bendroje veikloje. Nereikėtų nerimauti, jei Jums atrodys, kad vaikas grįžęs namo neprisimena ir nemoka atkartoti girdėtus žodžius ar frazes, juk pagrindinis mūsų tokio amžiaus vaikų užsiėmimų tikslas – ugdyti bendrą kalbos supratimą.

Ką atsinešti? Pageidautina, kad į pamokėlę atėjęs vaikas, turėtų piešimo sąsiuvinį ir spalvotus pieštukus arba flomasterius, žirkles ir klijus. Kitas reikiamas priemones suteiksime mes.

Refleksija. Kiekvienam vaikui padovanosime segtuvėlį, kuriame bus kaupiamos visos užduotėlės ir kurį reikės atsinešti kiekvieną kartą į pamoką. Taip tėveliai galės susipažinti su pagrindiniai žodžiais, frazėmis, kurių vaikai buvo mokomi per užsiėmimą, o vaikas namuose prisiminti tai, ko buvo mokomasi per pamoką.